torsdag 1 januari 2009

Underbara slödag!

Första dagen på året har verkligen varir super lugn. Vi gick upp vid 11 tiden, efter frukost så lekte kevin inne på sitt rum medans jag satt och funderade på om jag skulle ta och sy något. Kom på att jag har en hel del fleecetyg jag köpte för nån månad sen, tänkte at jag skulle sy byxor och munktröja till Kevin, men att sätta sig vid symaskinen brukar inte funka nå vidare eftersom Kevin gärna vill hjälpa till, så vart istället till att rita. Har nämnligen en liten "tavlaplan" som jag ritade upp lite snabbt på en pappar, men eftersom jag inte har något hemma för att börja på en tavla så plockade jag fram Kevins pennor och ritade istället. Kevin ville vara med ett tag och började pilla på en pärlplatta han fått från farmor. Men han gav ganska snabbt upp den här gångrn och ville kolla på Ronja Rövardotter (Astrid Lindgren filmer har blivit nya favoriterna).



Blir nog inte så mycket nytta gjort idag..får se om jag kaanske ska ta och kasta in lite tvätt i maskinen..men får se om jag orkar! Så underbart att känna att jag absolut inte har några måsten idag, utan kan bara slappa bäst jag vill! Hoppas förresten ni alla hade en underbar nyårsafton

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhhh......fint