fredag 16 januari 2009

Saker som gör mig varm...

Det finns så små saker som kan kännas så mycket på insidan, på både på gott och ont, det räcker med ett ord som kan värmas eller få en att krossas på insidan.
Idag kom en jobbarkompis fram till mig (jobbar under samma tak fast olika områden) när jag stod i köket .
-Det är sällan jag går fram till folk och säger så här men jag tycker du är så otroligt vacker. Har ibland svårt att sluta titta eftersom du är så vacker, dina drag och allt.
Ja, vad säger man...jag vart verkligen rörd av det, eftersom jag såg på henne att det var något hon sa från hjärtat. Det har gjort min dag alla fall! sånna stunder glömmer man inte i första taget. Minns tex så väl när jag för 3½ år sedan stod utan för bitiken jag jobbade i och tog ner reklamflaggor, då är det en man som går förbi, vänder sig om och sedan går tillbaka. - Måste bara säga att jag tycker du är så vacker, så var tvungen att gå tillbaka.
Jag mådde just då väldigt dåligt, gravid utan jag visste om det. Illamående, svettig och extra kilon (förstod sedan varför..he). Och när man står där och känner sig ALLT utom vacker så värmer det oerhört.
Varför går man inte fram till människor man tycker är vackra och säger som det är? Kanske för att man är rädd att personen ska tycka man är konstig, men tyckte jag att den mannen var konstig för att ha gett mig en komplimang, absolut inte...
Kommer så väl ihåg, för ungefär 5 år sedan så satt jag snett mittemot en tjej spå bussen som var runt 23. Tyckte hon var så himla snygg, och märkte att det inte bara va jag som tyckte det eftersom personen som satt mittemot hade svårt att sluta titta. När hon sedan klev av bussen så tänkte jag just att varför sa jag inte bara nåt? hon hade förmodligen bara blivit lite gladare. Kort där efter så såg jag henne i Vecko revyn där hon var modell och visade kläder. Världen är liten ibland..

1 kommentar:

Jess sa...

Åh, underbart! Ja visst betyder det så otroligt mycket att få en komplimang?! Särskilt från en annan tjej, det betyder nästan mer på något sätt för tjejer är så jäkla avundsjuka på varandra oftast. Men jag kan bara instämma med henne, du är helt klart en av de vackraste människorna jag har träffat! Både på insidan och utsidan! Puss på dig tjejen