söndag 21 december 2008

Snart är Helgen slut...

Herre min skapare vad helgerna går aldeles för snabbt...What the **** hände? Sen är den över!

I går så var Kevin bjuden på kalas hos en dagis kompis som fyllde 3 år. Första kalaset jag vart på när jag inte känner människorna, har ju innan vart Elin eller Emelina som fyllt år.

Så nu är man en erfarenhet rikare! Kevin är den där ungen som man som förälder kanske undrar "Vems unge är han?"han lixom kommer in genom dörren, ropar hej, hej..slänger av sig kläderna, vill gärna hjälpa till att öppna paketet som han gett. Sen är det full rulle, ska gärna fram och hälsa på alla andra, medans dom andra stackars barnen krampaktigt håller i sin mammas/pappas ben och vågar inte säga ett pip på en halvtimme. Medan den galna ungens mamma sitter i soffan och gör allt för att koppla av...och dom andra sitter och skruvar på sig och tänker. Var får han den DÄR enegin ifrån?? Jaja, ni som känner Kevin vet vad jag menar...haha. Sen var det hemmåt efter 3 timmar med en sockerhög liten virvelvind!

Idag har jag vart på IKEA med Tova och Kevin. Hade ju tänkt att jag skulle kasta in, eller lämna in honom på "Småland" eller vad det heter, så kunde vi gå runt i lugn och ro. Men Kevin var inte välkommen eftersom man inte får vara en dag under 3 år, till Kevins STORA besvikelse, så då stod han med hängande mungipor och tittade på dom andra barnen som lekte i bollhavet, men han är ju 3 om 3 veckor, men spelade ingen roll...
Men funkade faktiskt bra att ha med honom, eftersom han sov till halv elva (WHAT?) så var han pigg och glad heela dagen. Kom dit klockan 12 och kvart över 3 så rullade vi därifrån, fick ju så snällt åka med Hasse. Skulle ju inte köpa mycket, planen var ju att jag skulle köpa madrass, en grej till mamma och till Tova, slutar med att man handlde en massa grejer...oups! Vart bla ett ritstativ, för whiteboardpennor på ena sidan och kritor på andra, och kan äver sätta fast en rulla och rita med vanligt papper, så vart ju både olika pennor och kritor, pappersrulle och saxar , krokodilspegel, lampa.. sakerna var då till Kevin och inga julklappar till familjen :oP

Imorgon börjar lov på jobbet, så då ska Kevin vara med på jobbet, som han längtat och tjatat!!

Inga kommentarer: